Основні зміни в Законі України "Про дошкільну освіту"
Разом із набранням чинності новим Законом України «Про освіту» відбулися зміни й у Законі України «Про дошкільну освіту». (визначені в Прикінцевих та перехідних положеннях Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII)
Побіжно можна зауважити на таких основних нововведеннях:
замінено словосполучення:
«дошкільний навчальний заклад» на «заклад дошкільної освіти»- · «навчально-виховний процес» на «освітній процес»· посада керівника закладу дошкільної освіти — «директор»· уточнено вікову періодизацію· доповнено форми здобуття дошкільної освіти· дітей приймають у заклад з одного року (було з 2-х місяців)· комплектування груп відбувається лише за віковими ознаками (були ще сімейні та родинні)· річний план роботи закладу не погоджують з управлінням освіти· режим роботи закладу не погоджують з органами управління освітою та охорони здоров’я.
П’ять статей викладено у нових редакціях:13-ту — «Установчі документи суб'єктів освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти»20-ту — «Управління та громадське самоврядування закладу дошкільної освіти» (оновлені повноваження педагогічної ради) 21-шу — «Державний нагляд (контроль) у сфері дошкільної освіти»22-гу — «Базовий компонент дошкільної освіти» 23-тю — «Освітня програма».Джерело
Деякі Програми для скачування:
Програма "Соняшник"Adobe Acrobat документ 1.2 MB Скачать
- Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (Додаток до листа МОН України № 1/9-454 від 02 вересня 2016 року)
- Питання організації роботи у дошкільних навчальних закладах щодо ознайомлення дітей із народними традиціями, святами та обрядами розглянуто в листі Міністерства освіти і науки України від 20.10.2016 № 1/9-561. (Джерело: https://www.pedrada.com.ua/question/29-qqqqa-16-m10-21-10-2016-yak-u-doshklnomu-zaklad-organzovuvati-narodn-svyatkuvannya)
1 Для дітей раннього віку – 10 хв.
1 Для дітей раннього віку – не рекомендовано.
1 Для дітей раннього віку – 15-20 хв.
1. Складання сценарного плану.
2. Збирання сценарного матеріалу.
3. Створення чернетки сценарію.
4. Створення чистового варіанту сценарію.
5. Сценарний план має складатися з таких елементів:
- тема сценарію;
- ідея сценарію;
- композиція сценарію;
- дійові особи сценарію;
- конфлікт сценарію;
- художній образ сценарію;
- жанр сценарію;
- наскрізна дія сценарію;
- засоби театралізації сценарію;
- прив’язка сценарію (орієнтація на певну аудиторію);
- монтаж сценарного матеріалу;
- назва сценарію.
Режисура дитячих свят часто передбачає прихід дорослих персонажів, сюрпризні моменти, ігри, вручення подарунків, тож закономірно, що музичні номери будуть лише окремими фрагментами яскравого дійства. Якщо перенасичити свято виступами дітей, воно перетвориться на звітний концерт, виснажить учасників та позбавить очікуваної радості.
Розкрити потенціал кожної дитини та долучити до свята всіх без винятку можна тоді, коли:
- чергувати сольні та групові виступи
- показувати не лише завчені танці, а й анімаційні — такі, що не потребують попередньої підготовки, бо рухи повторюють за героєм або за текстом тут і зараз
- використовувати пісні-повторювачі — спів за принципом «луна»
- пропонувати імпровізаційні завдання
- практикувати спільні виступи з батьками.
Рекомендації музичним керівникам
по плануванню роботи з батьками
Музичним керівникам доцільно застосовувати в своїй роботі з батьками наступні форми роботи:
1. Відкриті музикальні заняття. День відкритих дверей, виступ муз. рук., екскурсія по дитячому саду (перегляд муз. зон, обладнання муз. залу) перегляд музикальних занять, проведення дозвілля. На відкритих музикальних заняттях можна запропонувати батькам стати учасниками дитячого оркестру, інсценівок, танців, виконати разом з дітьми знайому їм пісню, або заспівати свою улюблену пісню. «Гість групи» - комплексне заняття з участю батьків для ознайомлення з професіями музикантів, національними звичаями, музичною культурою тощо.
2. Консультації. Допомога в організації музичного виховання дитини вдома. «Музика в сім'ї дошкільника», «Як визначити рівень музичних здібностей вашої дитини», «Прийоми розвитку співочого голосу» тощо.
3. Батьківські збори групові (4 рази на рік установче, поточні, підсумкове): обговорення питань, пов'язаних, наприклад з підготовкою до свята, організацією спільного відвідування музичного спектаклю, лялькового театру, циркової вистави тощо.
4. Семінари-практикуми. «Домашній оркестр муз. інструментів», «Ляльковий спектакль у родині», «Як і яку музику слухати з дітьми вдома?», «Саморобні муз. інструменти», «Організація домашньої фонотеки», тощо для батьків, яких цікавлять дані теми.
5. Участь батьків у підготовці свят і вечорів дозвілля. Спільні свята і розваги завжди знайдуться батьки, які із задоволенням відгукнуться на пропозицію взяти участь у дитячому святі. Музичний керівник і вихователь можуть обговорити з ними план проведення свят, або розваг, запросити на репетиції, доручити виконувати певні ролі або підготувати ляльковий спектакль, зшити костюми тощо.
Батьки, можуть підтримувати своїх дітей під час свят за допомогою усмішок, «веселих сердечок» з паперу або картону, серпантину, конфетті, надувних язичків тощо. Їм можна доручити імітувати стукіт дощу, грому, маленькими дзеркальцями зображувати «блиск скарбів», підігравати на ударних музикальних інструментах і багато іншого.
- Сімейні свята.
Це може бути маленький концерт за участю дорослих і дітей, веселі ігри, танцювальні імпровізації під музику, гра в домашньому оркестрі, міні-спектаклі, в яких розігруються сюжети знайомих казок та веселі сценки з сімейного життя. При підготовці необхідно скласти програму, підібрати музику, старші діти можуть взяти посильну участь у виготовленні листівок, сувенірів, прикрасі кімнати.
- Домашній театр
Батьки можуть організувати ляльковий театр, використовуючи наявні в будинку іграшки, або виготовивши ляльок разом з дітьми (дерева, картону, тканини тощо)
- Розваги з використанням музики
Спільне спів, слухання музики, слухання казок, або спів дорослих для дітей, ігри-забави, музичні конкурси, рухливі ігри-драматизації (коровай, у ведмедя під бору тощо), за допомогою цих інструментів можна розвивати у дітей почуття ритму, пропонуючи виконувати елементарні вправи (наприклад, відстукав паличками, брусочками своє ім'я, ім'я мами, тата, ритм знайомих пісень).
- Створення домашнього оркестру
Для цього підійдуть, бубни, дзвіночки, дерев'яні, металеві ложки, дитячі брязкальця, пляшки, іграшки з непридатного матеріалу тощо.
- Домашнє завдання
Виконуючи його з батьками діти не тільки закріплюють навички, отримані на заняттях. Спільна діяльність покращує клімат у сім'ї, викликає у батьків інтерес до життя дитини в ДНЗ.
- «Щоденник досягнень»
Повинен бути у кожної дитини, яка відвідує групу короткочасного перебування, можна поміщати його фотографії, зроблені під час свят, малюнки тощо.
- Створення міні-бібліотеки, фонотеки, відеотеки.
6. Індивідуальна робота з батьками з підвищеними пізнавальними потребами.
7. «Дорослі - дітям» показ театральних вистав, лялькових спектаклів силами співробітників та батьків.
8. Створення стенда для батьків, випуск рекламних буклетів, розміщення рекламних оголошень в пресі, на телебаченні,, підготовка матеріалів на дошку для батьків в групах, публікації, участь (якщо є) в щомісячній газеті ДНЗ, консультації по телефону створення гарячої лінії.
9. Анкетування, наприклад, «Яка практична допомога з питань музичного розвитку дитини Вам необхідна?» «Музичне виховання в ДНЗ – плюси і мінуси?»
10. Тестування «Адекватність оцінки батьками музичних здібностей дитини».
11. Рекомендації батькам (на дошку для батьків або стенд музичного керівника)
12. Пошта. Розміщення в групах спеціальних закритих ящиків, в які батьки можуть класти анонімні записки з питаннями, зауваженнями і пропозиціями по роботі музичного керівника, музичного виховання в ДНЗ, з метою їх подальшого обговорення.
13. Виставки для дітей і батьків. Тематичні, виставки присвячені святам, пам'ятним датам, групові виставки, наприклад«Своїми руками до свята» (саморобки, виготовлені дітьми та їх батьками), «Нетрадиційні музичні інструменти » (з непридатного матеріалу), «Музично-дидактичні ігри» тощо.
14. Групові стенди, наприклад «День народження дитини в сім'ї», «Художньо-естетичне виховання», «Що ми дізналися нового на муз. заняттях?»
15. Робота в малих групах по інтересам (за бажанням батьків) «Краса і здоров'я», пікніки та інші заходи за запитами батьків наприклад: КВК, «День музики», свято «Мама тато я - музична сім'я», музичні вітальні., Тематичні вечора «Подорож у світ мистецтва» «Музичні пригоди».
Яка ж ви молодець! Дуже гарний, змістовний блог. Порекомендую всій музично-педагогічній спільноті Донецької області. Дякую.
ВідповістиВидалитиДякую!)))) Рада бути комусь корисною!
ВідповістиВидалитиВелике Вам спасибі за такий прекрасний блог! Як молодому спеціалісту дуже допоміг!!!!!!!!!! Бажаю Вам натхнення в роботі, міцного здоров'я та талановитих вихованців)))))))))))!!!!
ВідповістиВидалитидякую. є чому повчитись. адресна допомога молодим спеціалістам.
ВідповістиВидалити)))
ВидалитиДуже дякую. Змістовна і корисна інформація!!!
ВідповістиВидалитиДякую за повний перелік нормативних документів
ВідповістиВидалитиКористуйтеся на здоров'я)
Видалитидякую за корисну інформацію!
ВідповістиВидалитишукаю перспективні календарні плани муз. керівника по всіх групах.
дякую!!!
Вітаю. Дякую за корисну інформацію. Та ще дуже цікавить питання. Чи є обов'язковим вести журнал по самоосвіті із стажем роботи на посаді музичного керівника 20 років. Бажано підтвердити офіційним документом. Або чітко прописаний нормативних перелік муз.керівника
ВідповістиВидалити